יום ראשון, 7 בדצמבר 2014

///// אדריכלות ומבני דת הצגת הנושא 14.11.2014

כיצד תפיסת האלוהים בכל דת משפיעה על המבנה הדתי, בית התפילה
14.11.2014

הייתי רוצה לחקור את הנראות של אתרי קדושה בדתות שונות, איך נראה בית כנסת, מסגד, כנסייה, ומבני דת שונים מהעבר- החל ממקדשים
מיוון ורומא, עד בזיליקות, וכן בתרבויות שונות במזרח ובמזרח התיכון.
ארצה לחקור איך דמותו של אלוהים בכל דת משפיעה על המבנה עצמו שבו כולם מתפללים למען האלוהים שלהם.

בחרתי בנושא כי הוא מדבר על התרגום של אלוהים לתוך המבנה עצמו- באיזה דרך ניתן לתאר אופי של "דמות ציבורית" לתוך מבנה עומד ויציב ובתוכו המניפולציה על המאמין עצמו. הנושא מעניין אותי מאוד, הייתי רוצה לדעת מה השקפת העולם של כל דת ואיך זה מתבטא במבני הדת.

מעניין  אותי לדעת מה הדבר העליון בכל דת ואיך זה משפיע על תכנון ובניית המבנה עצמו. האם אלוהים הוא במרכז, האם אלוהים הוא גדול ממני,
האם אנחנו והאלוהים שווים? לדוגמא- בבזיליקות חשוב להראות שאלוהים הוא ענק יותר משאוכל לדמיין, ולכן המבנה גבוה ועצום ואם אכנס לשם ארגיש קטנה אל מול כל הכוח. חלונות שמכניסים אור מכל פינה מצביע על אלוהיות, קדושה וטהרה. לדעת  איך השתנו הסגנונות של המבנים, איפה נמצא הלב של כל מבנה והאם הוא הושפע מהתקופה או מהאמונה.

הנושא רלוונטי לתחום התקשורת החזותית. כאן באמת רואים מעבר ממילים (ספר הקודש) - לידי מעשים (מבנים) אוכל ללמוד מכך על איך להעביר מסר בצורה אחרת- בצורה שבה אתה מרגיש מושפע ישירות מהרצון של המעצב.

נחשפתי לנושא במסגרת לימודי כבר בתיכון במגמת אמנות, שמעתי ראיתי התעניינתי ראיתי תוכניות טלויזיה בנושאים האלו אשמח לדעת יותר, להחשף ולחקור את הנושא.

על מנת לחקור את הנושא, אחפש מקורות שונים- החל מספרייה וספרית האינטרנט הרחבה. כמו כן אוכל להעזר בחברים שלומדים אדריכלות על מנת שיעזרו לי להבין קצת בנושא מכיוון שהוא חדש לי. אני מאמינה שהם יוכלו לתת לי הרבה נקודות להשוואה שייתכן ולא אשים לב אליהם. 
בנוסף, את נושא היהודות, האיסלם והנצרות אוכל לחקור יותר מהדתות האחרות מכיוון שיש לי גישה למאמינים בדתות אלה אוכל לשאול ולתשאל אותם מה החשיבות או אולי דברים שמתגלגלים בין דורות שלא אוכל למצוא בספריות המידע.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה